728x90 AdSpace

  • Latest News

    Friday, September 26, 2008

    Apa jawabnya?

    1.Apakah agama yang berjaya mengumpulkan penganutnya menahan lapar dan dahaga, sebagai cara untuk mendekatkan diri kepada Tuhan, selama sebulan, seluruh dunia secara SERENTAK?

    Apa jawabnya: Tidak lain tidak bukan, hanya ISLAM. Umatnya berpuasa selama sebulan dari terbit fajar sehingga terbenam matahari. Mereka berpuasa pada bulan Ramadhan, bulan kesembilan.

    2. Apakah agama yang berjaya mengumpulkan penganutnya beribadat di tempat ibadat selama SEBULAN?

    Apa jawabnya: Tidak lain, tidak bukan, hanya ISLAM. Umatnya berkumpul di masjid atau surau pada setiap malam beramai-ramai, menunaikan solat Tarawih sekurang-kurangnya 8 rakaat. Adakah agama lain yang dapat berbuat demikian?

    Inilah yang diperhatikan sepanjang sebulan Ramadhan. Tika umat Islam sibuk beribadah di surau-surau dan masjid-masjid pada SETIAP malam selama sebulan, rumah-rumah ibadah lain sepi tanpa pengunjung. Inilah buktinya... setelah penggoda hati, syaitan dibelenggu, manusia berduyun-duyun tetarik untuk bersama-sama mempersiap bekalan akhirat dengan amalan-amalan yang telah dianjurkan. Kerana, ISLAM adalah satu-satunya agama yang lurus, yang memanggil manusia ke jalan yang benar, yang tidak ada bengkok:

    "Pada hari ini telah Aku sempurnakan agamamu untukmu, dan telah Aku cukupkan nikmat-Ku bagimu, dan Aku redhai Islam sebagai agamamu."(al-Maidah,5:3)


    Bukakanlah jendela hatimu....

    Berjasa kepada Masyarakat
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    1 comments:

    almukminun said... 9:17 AM, October 09, 2008

    PROGRAM KHAS BERSAMA SAYYID AHMAD BIN SAYYID MUHAMMAD ‘ALWI AL-MALIKI

    http://almukminun.blogspot.com/

    Item Reviewed: Apa jawabnya? Rating: 5 Reviewed By: PERKEPIS
    Scroll to Top